حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است + فیلم و تصاویر مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار با مدیران اقتصادی خراسان رضوی: حضور زائران در مشهدالرضا فرصت ارزشمند برای سرمایه‌گذاری زیرساختی است

  • کد خبر: ۱۹۷۳۶۳
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار با مدیران اقتصادی خراسان رضوی: حضور زائران در مشهدالرضا فرصت ارزشمند برای سرمایه‌گذاری زیرساختی است
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: این‌طور گمان نکنید که تراکم زائران به‌منزله چالش برای تأمین موارد مصرفی است. این یک ظرفیت راهبردی است. خراسان رضوی این ظرفیت رشد را دارد که پذیرایی شایسته‌تری از مهمانان امام هشتم(ع) داشته باشد و به قطب مولد اقتصاد و تولید در کشور تبدیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سید حامد حسینی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان اقتصادی بر ضرورت تخصیص اعتبارات ملی و توجه ویژه به ظرفیت‌های استان تأکید کرد و گفت: خراسان رضوی از اساس یک استان محوری در کشور محسوب می‌شود، زیرا همه‌ساله بیش از ۳۰ میلیون نفر به مشهدالرضا سفر می‌کنند و اگر قرار باشد این زیارت‌ها به رونق معیشت مجاوران بینجامد، باید زیرساخت‌های متناسب با آن نیز از جاده گرفته تا حوزه خدمات شهری فراهم شود.

وی افزود: در این شرایط و با وجود تمرکز تاجران خوش‌‎نام و فعالان اقتصادی سرشناس با دامنه فعالیت ملی، این ضرورت وجود دارد که دولت به‌طور کامل پای‌کار باشد و در همه امور شفافیت را نیز رعایت کند. یکی دیگر از چالش‌های اقتصاد در کشور، موضوع نبود شفافیت است. این را در امور مربوط به حوزه‌های مدیریتی خود رعایت کنید. با مردم صادق باشید و از کم‌وکیف فرصت‌‎‌ها و چالش‌هایتان سخن بگویید.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد می‌تواند به پایگاه تقویت ثبات بازار و الگوی اجرای طرح‌های توسعه اقتصادی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: اگرچه برای تأمین ارزاق و نیاز‌های زیرساختی جمعیت زائران ایرانی و خارجی که هر سال در پیک های زیارتی به شهر امام رضا(ع) می‌آیند، تلاش‌های زیادی صورت می‌گیرد، اما صرف این تشرف‌ها یک فرصت کم‌نظیر است که می‌توان به محوریت آن، فراوانی اقلام اساسی، رونق بازار و حفظ ثبات نرخ ارز را اجرایی کرد.

وی ادامه داد: این‌طور گمان نکنید که تراکم زائران به‌منزله چالش برای تأمین موارد مصرفی است. این یک ظرفیت راهبردی است. همه اجزای نظام اقتصادی می‌توانند کنار هم قرار بگیرند. دروازه صادرات به آسیای میانه منحصر در مشهد است و باید توجه بیشتری به این استان معطوف شود. اگر اقلام مصرفی در انبار‌های تملیکی به نفع مردم وارد بازار شود، اگر مدیران بانک‌ها و بیمه‌ها متمرکز بر سرمایه‌گذاری بر زیرساخت‌های مشهد باشند و اگر سهم بیشتری از درآمد‌ها به استان تخصیص پیدا کند، خراسان رضوی این ظرفیت رشد را دارد که پذیرایی شایسته‌تری از مهمانان امام هشتم (ع) داشته باشد و به قطب مولد اقتصاد و تولید در کشور تبدیل شود.

مالیات، منبع ۹۷ درصد درآمد‌های استان

در ابتدای این دیدار، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی هم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد نهاد‌های اقتصادی استان تصریح کرد: حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد‌های عمومی استان در سال جاری است که ۹۷ درصد این درآمد‌ها منحصر به درآمد‌های مالیاتی از ۹۸۲ هزار مؤدی مالیاتی است که به‌صورت حقیقی و حقوقی به خزانه دولت واریز می‌شود و بخش مازاد آن دوباره به استان بازمی‌گردد تا در پروژه‌های زیرساختی هزینه شود.

وی تأکید کرد: در هشت‌ماهه نخست امسال، بیش از ۸ هزار مجوز کسب‌وکار صادر شده که طیف وسیعی از فعالیت‌های اقتصادی خرد و کلان را در برمی‌گیرد. علاوه بر این، در خراسان رضوی بالغ بر ۱۰۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مردم اعطا شده که بخش محوری آن مربوط به وام ازدواج، کمک‌های حمایتی در بخش تولید و موضوع جوانی جمعیت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->